Pagina principala

English

Azi lucrez de acasa!

De cate ori ați auzit afirmația aceasta anul acesta, fie că venea de la un partener de afaceri,  coleg/ă sau pur și simplu de la un prieten sau rudă? Este întradevăr o masură care a prins contur anul acesta mai mult ca oricând, este prudența dictată de noua normalitate, prudența care, în mediul de business, a luat forma unui ghid - Ghidul angajatorului privind măsurile de gestionare a infecției cu COVID-19 la locul de muncă.

Așadar, companiile au un instrument la îndemână de gestionare a pandemiei la locul de muncă, care se bazează pe o serie de întrebări și răspunsuri pentru a aborda problemele cheie de ocupare și siguranță la locul de muncă. Având în vedere că situația epidemiologică se schimbă rapid, este esențial ca angajatorii să fie la curent cu cele mai recente informații și evoluții cu privire la acest subiect, publicate de OMS și autoritățile naționale și locale de sănătate din țara respectivă. În plus, angajatorii trebuie să fie întotdeauna conștienți de obligațiile lor legale, în conformitate cu prevederile legislaţiei și reglementările, contractele individuale de muncă și acordurile colective de muncă relevante și trebuie să solicite asistenţă juridică, atunci când este necesar.



Qscert Romania -organism de certificare sisteme de management, a dezvoltat propria schemă de certificare privind adoptarea in cadrul organizatiilor a unui un set de bune practici, cu scopul diminuării riscului răspândirii epidemiei cu noul coronavirus SARS-CoV-2. Click aici pentru detalii.



Cu titlu exemplificativ, vă prezentăm câteva dintre măsurile necesare pentru a contracara pandemia COVID-19 la locul de muncă:

  • să monitorizeze recomandările oferite de către autoritățile naționale și locale, inclusiv cu privire la aranjamentele de muncă și să comunice informații critice forței de muncă;
  • să evalueze sursele potenţiale de risc pentru afacerea în cauză;
  • să revizuiască sau să întocmească un Plan de continuitate a afacerii, în concordanță cu liniile directoare, oferite de autoritățile naționale și locale pentru a spori reziliența afacerilor și pentru a sprijini lucrătorii și familiile acestora;
  • să identifice și să atenueze potențialele riscuri la care ar putea fi expuşi angajaţii și alte personae conectate la locul de muncă, care rezultă din expunerea la COVID-19;
  • să promoveze igiena locului de muncă și să aplice măsurile şi principiile distanțării sociale (denumite și distanțare fizică) la locul de muncă;
  • să evalueze răspunderea întreprinderilor pentru alocarea compensaţiilor salariaţilor, în special în sectoarele cu expunere sporită la infecţia cu COVID-19;
  • să solicite asistenţă și sprijin din partea EOBM-urilor, care pot redirecţiona preocupările către guvern și pot elabora măsuri politice propice pentru reziliența și sustenabilitatea afacerilor